meermotiveren

motiverende gespreksvoering inde financiële hulpverlening

nieuws.jpg

Nieuwe opzet verdieping Motiverende Gespreksvoering

Wil je je Motiverende Gespreksvoering helemaal eigen maken, dan is een vervolg op deze basistraining onmisbaar. Dit vervolg dat eerder was opgebouwd uit losse modules hebben we in een ander jasje gestoken. De diverse modules hebben we aan elkaar gekoppeld in het Verdiepingstraject Motiverende Gespreksvoering. Dit betekent dat we de losse modules zoals ze stonden gepland, laten vervallen.

Waarom een andere aanpak?

De praktijk heeft ons geleerd dat de verschillende thema’s van de verdiepingsmodules allemaal erg relevant zijn in het effectief begeleiden van klanten vanuit hun intrinsieke motivatie. Eigenlijk mag je er geen missen.

Bovendien hebben we aan dit nieuwe traject individuele coaching toegevoegd. De beste manier om verder te groeien in je motiverende communicatieve vaardigheden!

En we kunnen door deze nieuwe opzet intensief werken met kleinere groepen.

Hierdoor ben je straks in staat om je klanten motiverend te begeleiden, weerstanden om te buigen en gefocust en succesvol je gesprekken over gedragsverandering te voeren.

 

Voor wie?

Dit trainingstraject is zeer geschikt voor mensen die kennis hebben gemaakt met Motiverende Gespreksvoering en er mee hebben gewerkt in de praktijk. Het biedt intensieve begeleiding over een langere periode.

Door de kleinschalige opzet is er heel veel ruimte voor individuele aandacht en wordt effectief gewerkt aan persoonlijke leerdoelen.

 

Inhoud

In een kleinschalige opzet hebben we de drie vervolgmodules samen gebracht. In een groep van maximaal 8 deelnemers ga je intensief aan de slag met Motiverende Gespreksvoering.

Er is veel ruimte voor individuele aandacht. Met de nadruk op de eigen praktijk en eigen casuïstiek.

Tijdens dit traject gaan we dieper in op:

  • Intakegesprekken
    • Hoe kun je al bij eerste kennismaking de basis leggen voor een gemotiveerde klant.
    • Hoe kun je efficiënt intakegesprekken voeren en een snelle inschatting maken van de motivatie van de klant.
    • Op welke manier kan je met thuisopdrachten de klant ook tussen gesprekken door in beweging houden.
  • Weerstand
    • Hoe herken je weerstand?
    • Hoe kun je er mee omgaan?
    • Welke methoden kun je inzetten om klanten weer mee te krijgen in het proces?
  • Motiverende gespreksvoering in de praktijk
    • Specifiek oefenen met vragen en ervaringen uit de praktijk
    • Oefenen met reflecteren, open vragen stellen, samenvatten, bevestigen en het uitlokken van verandertaal.
    • Eigen casuïstiek inbrengen en oefenen met een acteur

 

Opzet Verdiepingstraject Motiverende Gespreksvoering

  • Telefonische intake

Na het invullen van een korte vragenlijst, wordt in een persoonlijk telefonisch contact met de trainer bepaald wat jouw individuele leerdoelen worden tijdens het traject.

  • Trainingsbijeenkomst 1 (9 – 14 uur) op donderdag 5 maart 2015

Deze trainingsbijeenkomst concentreert zich op motiverende intake en weerstand. Naast de uitleg van theorie wordt gewerkt met casuïstiek uit eigen praktijk en ervaringsopdrachten.

  • Individuele coaching

Tussen de twee trainingsbijeenkomsten krijg je op basis van een ingezonden video-opname, uitgeschreven tekstfragment of geluidsopname van een gevoerd gesprek, persoonlijke feedback. Deze wordt gekoppeld aan je persoonlijke leerdoelen zoals die voorafgaande aan het traject zijn geformuleerd.

  • Trainingsbijeenkomst 2 (9 – 14 uur) op donderdag 2 april 2015

Deze trainingsbijeenkomst wordt gebruikt om veel te oefenen met praktijkvoorbeelden. Zo nodig wordt een koppeling gemaakt met de theorie. Tijdens deze dag is een acteur aanwezig.

  • Individuele coaching

Na de individuele coaching is het tot 31 mei 2015 mogelijk om nogmaals persoonlijke feedback te krijgen op een ingezonden opname van een gesprek met een klant. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om je voortgang te toetsen en te onderzoeken op welke aspecten van Motiverende Gespreksvoering nog verdieping voor je mogelijk is, waardoor je je klantgesprekken met nog meer resultaat kunt voeren.

  • Afsluitende rapportage

Het traject wordt afgesloten met een persoonlijke rapportage en feedback van de trainers.

 

Jouw investering

De kosten voor dit Verdiepingstraject zijn € 740,00. (Koffie/thee en lunch tijdens de trainingsbijeenkomsten zijn in deze prijs inbegrepen.) De prijs is dus gelijk aan twee losstaande verdiepingsmodules.

 

Kiwa-punten

Het is mogelijk om voor dit traject 6PE punten voor Kiwa aan te vragen.

 

Locatie

De bijeenkomsten zijn in Utrecht bij vergadercentrum LaVie.

Dit bericht is geplaatst in Nieuws |Tags: , ,
single.php

Volg ons op twitter
sidebar-extra.php

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten