Training vroegsignalering met Motiverende Gespreksvoering
Eendaagse training Vroegsignalering met Motiverende Gespreksvoering
Steeds meer organisatie zijn bezig met vroegsignalering. Hoe eerder klanten in beeld zijn, hoe beter hulp mogelijk is. En hoe groter de kans dat de financiële problemen nog goed opgelost kunnen worden. Op basis van achterstanden bij schuldeisers gaan medewerkers actief op pad om huisbezoeken af te leggen. Maar hoe kom je nou het beste in gesprek met iemand? Hoe krijg je een pijnloze voet tussen de deur. Zodat een klant gemotiveerd wordt om de eerste stappen te zetten om met de problemen aan de slag te gaan.
Motiverende Gespreksvoering is een hele mooie en effectieve benaderingswijze als je voor vroegsignalering op pad gaat. In deze ééndaagse training ga je doelgericht en actief aan de slag en leer je vanuit Motiverende Gespreksvoering het eerste contact te leggen met je klant. Ook leer je goed afstemmen op je klant, waardoor je weerstanden voorkomt. Je krijgt een theoretische basis gecombineerd met praktische oefeningen waarmee je straks effectief op pad kunt. Met een trainingsacteur ervaar je wat het beste werkt.
Onderwerpen zijn:
- Hoe start je een gesprek? Hoe maak je snel contact?
- Werken aan engagement en de reparatiereflex onderdrukken.
- Hoe kom je van de deur naar de keukentafel?
- Wat kun je met het verandermodel “Stages of Change”?
- Omgaan met diverse vormen van weerstand in een gesprek.
De training is helemaal gericht op het doen van huisbezoeken. Alle theorie en oefenstof is hierop aangepast. Deelnemers aan deze training kunnen het boek ‘Van Adviseren naar Motiveren’ ter waarde van € 30,80 aanschaffen.
Data: op aanvraag.
Locatie: volgt
Kosten: € 450,- excl. BTW en inclusief trainingsmateriaal, lunch en trainingsacteur.
Duur: 9.30 tot 16.30 uur
Deze training gaat door bij minimaal 6 deelnemers.