meermotiveren

motiverende gespreksvoering inde financiële hulpverlening

Het boek

‘Van Adviseren naar Motiveren’
Motiverende Gespreksvoering in de schuldhulpverlening
Praktisch boek dat hulpverleners helpt financieel gedrag van cliënten te veranderen.

Standaardprijs: € 29,95

Gedragsverandering bij klanten
Financieel hulpverleners zijn dagelijks bezig met gedragsverandering, met het duurzaam veranderen van financieel gedrag bij hun klanten. Dat gaat vaak niet vanzelf en zeker niet moeiteloos. De vraag is hoe je de klant zijn eigen verantwoordelijkheid laat nemen en hij zijn leven zo inricht dat hij een financieel gezonde toekomst tegemoet gaat. Het boek ‘Van adviseren naar motiveren’ ondersteunt je daarbij.

Duurzame oplossing
Jacomijn en Hetty beschrijven in het vernieuwde boek ‘Van adviseren naar motiveren’ de uitgangspunten van Motiverende Gespreksvoering in relatie tot financiële hulpverlening. Deze methodiek helpt je om klanten te begeleiden naar het vanuit intrinsieke motivatie nemen van de eigen verantwoordelijkheid in het veranderen van hun financiële gedrag. Financiële hulpverlening is méér dan de problemen van de klant in kaart brengen, een begroting maken en ervoor zorgen dat betalingen worden geregeld. Het doel is dat de klant leert zijn geldzaken zélf te regelen en dat hij gemotiveerd is om zijn gedrag zodanig aan te passen dat geen nieuwe financiële problemen ontstaan.

Praktijkboek
Naast de theoretische achtergrond is dit vooral een praktijkboek. In het bij het boek horende werkboek oefen je met de theorie en word je uitgenodigd om na te denken over je eigen rol en houding als hulpverlener. Hierdoor kun je zien en ervaren hoe de theorie door jou is toe te passen binnen jouw praktijk. Ter ondersteuning van de inhoud van het boek zijn ook filmfragmenten van gesprekken gemaakt. Op deze website is het werkboek te downloaden en kun je de filmfragmenten bekijken.

Over het boek

‘Een goed boek dat de financiële hulpverlener in staat stelt om een goed gesprek met de klant te voeren met een grote bijdrage voor de financiële gedragsverandering die noodzakelijk is’ (Mariëlle Fleuren, Asessor)

‘Met dit boek krijgt de financieel hulpverlener een mooi instrument in handen om de klant te begeleiden vanuit integrale schuldhulpverlening’ (Joke de Kock, voorzitter NVVK)

‘Ik ben vandaag begonnen in jullie boek; ik vind het superleuk! Het leest prettig, toegankelijk, concreet en praktisch en die personages erin verwerkt maakt het ook nog eens beeldend. Ik wilde dat dit boek er was toen ik sociale academie deed. Echt een erg mooie aanvulling voor de studenten, maar ook voor mensen die in het werkveld werken. Complimenten!! (Een lezer uit het werkveld)

page.php

Volg ons op twitter